Boek: Social Label Works

‘Ik ben wat ik maak’

Tijdens het interview van EH&I’s José Molenaar met Petra Janssen van Studio Boot en Social Label (in het kader van de digitale vt wonen&design beurs) is uitgebreid gesproken over Social Label en het boek Social label Works.
Het boek zoomt in op deze verfrissende design by doing-benadering. Behalve uitgebreide collectie- en foto-overzichten, lessen in socio economics, kwantitatieve enkwalitatieve impactmetingen, zijn er interviews met makers en designers en verslagen van lezingen en discussiepanels. Een aantal essays plaatst de ambities van Social label in een actuele, culturele, maatschappelijke en economische context. ‘Kan design de wereld redden?’ vroeg Social label aan journalist, schrijver Jordan Hruska (o.a. The NY Times en The Economist). In zijn hoopgevende antwoord introduceert hij het begrip ‘rethinking design’. ‘Het wordt tijd te pleiten voor een meer inclusieve wereldecomie. Arbeid is daarin het ijkpunt om onze ideeën over het milieu en over elkaar te hervormen.’ En dat is precies het vertrekpunt van Social label.

Ga direct naar de webwinkel van Social Label. Bestel het boek of een van de andere producten uit de collectie. Bij aankoop van Social Label producten draagt u direct bij aan werkcreatie.