Alle denkbare luxe in ideale thuisspa
In samenwerking met Grohe
Wat is het toch, dat luxe hotelbadkamers zo’n fijne zen-sfeer geeft? Ze zijn chic, comfortabel, vaak voorzien van bad en regendouche, en de handdoeken zijn groot en rul. Die sfeer is thuis ook te creëren.
Balans
Het belangrijkste kenmerk van de ultieme hotelbadkamer is rust. Badkamers in hotels zijn vaak clean ingericht en worden constant opgeruimd. Begin daarom eenvoudig: haal onnodige details weg, zeker als er open planken of nissen zijn. Vouw of rol handdoeken op volgens een systeem en categoriseer toiletspullen in mooie stoffen manden. Hoe meer eenheid, hoe rustgevender de ruimte. Dat betekent niet per se dat de beste keuze een compleet witte badkamer is, maar wel dat het geheel in balans is. Mooie details kunnen weer wel in het zicht: bijzondere flacons, zeep op een schaal, geurstokjes.

Het ideale licht
Als er ergens winst te behalen is in de badkamer, dan is het verlichting. Het maakt tenslotte veel uit of er fel, wit licht schijnt over een luxe thuisspa-sessie of zacht, gedimd licht. Badkamers in de betere hotels hebben altijd goed ontworpen lichtplan, waardoor er meteen een gevoel van gedempte luxe ontstaat. Door voor een lichtbron te kiezen die warm licht geeft in plaats van koel, is al direct winst te behalen.
Sfeerverhogers
Bij het transformeren van de badkamer tot een thuisspa zijn ook badkamermeubels- en accessoires belangrijk. Een wc-bril vervangen door een nieuw exemplaar doet wonderen. Dat geldt ook voor een nieuwe wastafelkraan in een bijzondere kleur of van een ander materiaal. En wat te denken van de douchekop? Deze vervangen voor een regendouche is misschien wel de snelste manier om een instant hotelbadkamer-gevoel te creëren.

Tegenwoordig is dat niet slechts een geval van de thermostaat omhoog of omlaag zetten: nee, er is meer. De Grohe SmartControl maakt het mogelijk om precies de waterstraal te kiezen, die bij elke bewoner past. Een krachtige straal om shampoo uit te spoelen, een geconcentreerde straal voor een subtiele rugmassage of een douche als een zachte, verfrissende regenbui: dat is een kwestie van indrukken, draaien, douchen. De ideale sterkte van de douchestraal gevonden? De Grohe SmartControl slaat hem zelfs op. Ideaal. Ook visueel zit het zit het goed: Grohe combineert design met duurzaamheid en kwaliteit met een afgewogen vormgeving. Zo zien we het graag.
Deel de weelde
Wie kiest voor zo’n regendouche met hotelallure doet niet alleen zichzelf een plezier, maar helpt ook nog eens kwetsbare kinderen. Grohe heeft zich namelijk aangesloten bij Make a Splash, een wereldwijde samenwerking tussen Unicef en Lixil, het moederbedrijf van het merk. Het doel: sanitaire voorzieningen voor iedereen ter wereld toegankelijk maken. Van 1 augustus t/m 31 oktober 2020 doneert Grohe bij elk verkocht SmartControl douchesyteem € 20 aan Make a Splash. Meer weten over de actie? Ontdek het op de website van Make a Splash.